Asociația Psihologilor Gorjeni organizează cursuri de calificare și initiere pentru programele de formare profesională: Ospătar (chelnăr), vânzător în unutăți de alimentație, Operator introducere, validare și prelucrare date, Patiser, Cofetar, Manager de proiect, Inspector/Referent resurse umane, Competențe sociale și civice - Dezvoltare personală, Competenţe antreprenoriale, Comunicare în limba engleză, Comunicare și lucrul în echipă, Competențe informatice.
La finalizarea programelor de formare se organizează examen de absolvire, constând într-o probă teoretică de verificare a cunoştinţelor pe baza unui test grilă şi o probă practică care vizează evaluarea competențele obținute de participant.
Atestarea finalizării programelor de către participanti va fi concretizată prin certificate de absolvire sau de calificare. cu certificare ANC, eliberate prin Ministerul Educației Naționale și Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, însoțite de suplimentul descriptiv care atestă competențele dobândite.
Actele necesare pentru dosarul de inscrierea la programele de formare sunt:
• Copie act identitate;
• Copie certificat naștere;
• Copie certificat căsătorie(unde este cazul);
• Copie diplomă/adeverință studii corespunzător nivelului de acces pentru fiecare program de formare ;
• Adeverință medicală (în original) cu menţiunea "clinic sănătos" sau “apt înscriere curs.
Facilități oferite participanților la programele de formare profesională:
|
||||
DENUMIREA PROGRAMULUI DE FORMARE |
DURATA CURSULUI |
DATA ÎNCEPERII |
NIVELUL DE STUDII NECESAR |
SCOPUL PROGRAMULUI DE FORMARE PROFESIONALĂ |
OPERATOR INTRODUCERE, VALIDARE ȘI PRELUCRARE DATE Inscrie-te acum! |
720 |
functie de solicitari |
Învățământ obligatoriu la momentul absolvirii |
Operatorul introducere, validare şi prelucrare date are atribuţii referitoare la introducerea pe suport electronic a datelor necesare prelucrărilor electronice. În acest scop, el efectuează o serie de activităţi importante pentru susţinerea procesului de prelucrare electronică a datelor, după cum urmează: introduce şi validează date pe suport electronic, gestionează suporţii electronici de date, asigură conformitatea datelor introduse cu documentele primare, salvează periodic datelor introduce, restaurează la nevoie datele salvate, recuperează informaţii pentru utilizatori, la cererea acestora, păstrează copiile de siguranţă ale datelor salvate pe suport electronic, respectarea atât astandardelor de protecţie a mediului şi de securitate şi sănătate în muncă, a normelor generale de protecţia muncii, precum şi aplicarea procedurilor de calitate, necesare pentru îndeplinirea cu succes a activităţilor |
OSPĂTAR(CHELNĂR), VÂNZĂTOR ÎN UNUTĂȚI DE ALIMENTAȚIE |
720 |
functie de solicitari |
Învățământ obligatoriu la momentul absolvirii |
Cursul îşi propune formarea competenţelor de servire corectă a preparatelor şi băuturilor prin prestarea unor servicii de calitate adaptate tipurilor de consumatori şi de evenimente din unităţile de alimentaţie. |
PATISER |
360 |
functie de solicitari |
Învățământ obligatoriu la momentul absolvirii |
Ocupatia de Patiser presupune prepararea tipurilor de aluat pentru obtinerea produselor de patiserie, pregatirea materialelor prime si auxiliare, lucrul in echipa, comunicare si numeratie etc. |
COFETAR |
360 |
functie de solicitari |
Învățământ obligatoriu la momentul absolvirii |
Ocupația de Cofetar presupune prepararea produselor de cofetărie – prepararea de siropuri, glazuri, creme, compoziții și umpluturi, prepararea fondantului și a marțipanului, pregătirea materialelor prime și auxiliare, realizarea decorațiunilor pentru produsele de cofetarie, lucrul in echipa, comunicare si numeratie etc. |
|
||||
Denumirea programului de formare |
Durata cursului |
Data începerii |
Nivelul de studii necesar |
Scopul programului de formare profesională |
COMPETENȚE ANTREPRENORIALE |
50 ore |
funcție de solicitari |
absolvent a minim 8 clase |
Oferă suportul teoretic și practic necesar pentru inițierea și dezvoltarea unei afaceri, identificarea și accesarea surselor de finanțare pentru demararea afacerii, determinarea factorilor de risc specifici unei afaceri și dobândirea unui comunicări eficiente în afaceri. |
INSPECTOR/REFERENT RESURSE UMANE |
160 ore |
funcție de solicitari |
absolvent cu studii medii (cu sau fără diplomă de bacalaureat) sau cu studii superioare în orice domeniu |
Ocupația Inspector/Referent resurse umane este solicitată pe piața muncii și se regăsește în toate organizațiile economice în care există angajați. Acest program oferă o perspectivă completă asupra a tot ceea ce implică evidenţa muncii într-o organizaţie, gestionarea relaţiilor dintre angajaţi şi angajatori, recrutarea şi selectarea personalului care urmează a fi angajat, derularea și încetarea raporturilor de muncă cu salariații. Participanții la program vor deprinde abilități de informare și documentare privind modificările legislative, de menținere a relației cu autoritățile publice arondate Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice si cu Inspectoratul Teritorial de Muncă. |
COMPETENȚE INFORMATICE |
50 ore |
funcție de solicitari |
minim absolvent a 8 clase |
Prin parcurgerea programului de formare profesională, absolventul va dobândi abilități și deprinderi de bază în utilizarea calculatorului. Cursul are un pronunţat caracter practic și va permite absolventului utilizarea elementară a unui sistem informatic, a aplicaţiilor Word, Excel, Acces, a serviciilor oferite de Internet și elaborarea unei prezentări Power Point. |
MANAGER PROIECT |
50 ore |
funcție de solicitari |
absolvent cu studii superioare în orice domeniu |
Structura cursului îmbină componenta teoretică – centrată pe dobândirea cunoștințelor de bază și formarea abilităților necesare pentru mangementul de proiecte, cu o componentă practică – simularea în echipă a scrierii unor propuneri de finanțare. Programul de formare profesională contribuie semnificativ la dezvoltarea competențelor de inițiere, planificare, implementare și monitorizare a unui proiect. |
COMUNICARE ÎN LIMBA ENGLEZĂ |
70 ore |
funcție de solicitari |
Cursul are un caracter practic, urmărind dezvoltarea competențelor de utilizare a limbii engleze în diferite contexte: socializare, călătorii, corespondență cu dificultate medie, internet, serviciu, etc. În limitele cunoştinţelor dobândite, absolventul programului de formare va putea să decodifice şi să producă, atât oral cât şi în scris, la nivel de începător, mesaje corecte şi adecvate funcţional şi comunicativ, să participe la interacțiuni verbale pe teme familiare, să citească corect un text dat, să înțeleagă un mesaj ascultat/scris și să utilizeze corect noțiuni fundamentale ale gramaticii limbii engleze |
|
COMPETENȚE SOCIALE SI CIVICE- DEZVOLTARE PERSONALA |
50 ore |
funcție de solicitari |
absolvent a minim 4 clase primare |
Parcurgerea programului de formare profesională va permite absolventului dobândirea de competenţe de dezvoltare personală, interpersonală ce oferă individului posibilitatea de a participa într-un mod constructiv şi eficient la viaţa socială, în câmpul muncii, și în societăţile din ce în ce mai diversificate. |
COMPETENȚE SOCIALE SI CIVICE- COMUNICARE SI LUCRUL IN ECHIPA |
50 ore |
funcție de solicitari |
absolvent a minim 4 clase primare |
Acest program de formare profesională oferă suportul teoretic și practic necesar pentru dobandirea competențelor de comunicare la locul de muncă, comunicarea în diferite medii, efectuarea muncii în echipă, identificarea și utilizarea instrumentelor și tehnicilor de promovare personală și profesională. |
Relaţii referitoare la procedura de înscriere la cursuri, precum şi alte detalii legate de desfăşurarea programelor, puteţi afla de pe site-ul oficial al Asociației Psihologilor Gorjeni – www.apsg.ro sau direct la e-mail: contact@apsg.eu